Regulamin

Regulamin rozgrywek

Czeladzkiej Ligi Amatorów

sezon 2017/18 jesień i wiosna

CEL LIGI:

Rozpowszechnianie kultury fizycznej i sportu, promowanie piłki nożnej i zachęcanie do uprawiania tej dyscypliny w naszym mieście. CLA to rozgrywki przeznaczone dla amatorów i sposób na prowadzenie sportowego trybu życia.

I. Postanowienia ogólne

1. Organizatorem CLA (Czeladzkiej Ligi Amatorów) jest Czeladzki Klub Sportowy (CKS Czeladź).

2. Liga rozgrywana będzie według przepisów gry w piłkę nożną wydanych przez PZPN ze zmianami ustalonymi w niniejszym regulaminie.

3. Rozgrywki ligowe odbywać się będą w niedziele na boiskach "orlik" przy SP 3 ul. Staszica oraz Liceum ul. Grodziecka. W szczególnych przypadkach, po konsultacji z zainteresowanymi, Organizator może zadecydować o przeniesieniu meczu na inny obiekt lub inny dzień tygodnia.

4. Liga w sezonie 2017/18 będzie rozgrywana w dwóch edycjach: jesiennej i wiosennej, do każdej z nich będą obowiązywały osobne zgłoszenia. Terminarz rozgrywek oraz godziny meczów będą podane na stronie internetowej.

5. Oficjalnym źródłem informacji o rozgrywkach i decyzjach Organizatora jest strona internetowa CLA (http://cla-czeladz.futbolowo.pl/), a także fanpage na Facebooku (http://www.facebook.com/CzeladzkaLigaAmatorska)

II. Zgłaszanie drużyn

1. Każda drużyna wyznacza osobę (kapitan lub kierownik drużyny) do kontaktu z organizatorem.

2. Liczba drużyn w rozgrywkach jest ograniczona. Pierwszeństwo udziału w rozgrywkach mają drużyny biorące udział w lidze w poprzednim sezonie.

3. Warunkiem przyjęcia drużyny (dotyczy drużyn grających w poprzednim sezonie) do rozgrywek w rundzie jesiennej jest::

a/ wpłata wpisowego w wysokości 450 złotych do dnia 21 sierpnia 2017 (w przypadku późniejszej rezygnacji ze startu w rozgrywkach, kwota nie będzie zwrócona).

b/ przesłanie do 21 sierpnia 2017 w formie elektronicznej czytelnie wypełnionego formularza zgłoszeniowego z listą zgłoszonych zawodników (minimum 10, maksymalnie 15), z podaniem kompletnych informacji takich jak: nr zawodnika (niezmienny w całych rozgrywkach), imię, nazwisko, pozycja (bramkarz, obrońca, pomocnik, napastnik), data urodzenia. Zawodnicy niepełnoletni muszą ponadto przed rozpoczęciem rozgrywek dostarczyć pisemną zgodę rodzica/opiekuna na grę w CLA. Niedostarczenie takiej zgody jest równoznaczne z niedopuszczeniem zawodnika niepełnoletniego do gry w CLA.

c/ dostarczenie przed pierwszym meczem formularza zgłoszeniowego z kompletem własnoręcznych podpisów zawodników biorących udział w rozgrywkach.

4. W przypadku braku wpłaty wpisowego w terminie 21 sierpnia 2017 od drużyny grającej w poprzednim sezonie, jej miejsce w rozgrywkach może zająć drużyna nowo zgłoszona. O przyjęciu drużyny do rozgrywek decyduje w takim przypadku kolejność zgłoszenia i termin załatwienia wszystkich formalności związanych ze zgłoszeniem drużyny.

5. Drużyny, które chcą przed terminem zgłoszenia listy zawodników zgłosić do gry większą liczbę zawodników niż przewidzianych w regulaminie 15, mogą uzupełnić skład o kolejnych trzech zawodników pod warunkiem uiszczenia dodatkowej opłaty w wysokości 30 złotych od zawodnika. Dodatkowi zawodnicy zgłoszeni po 21 sierpnia 2017 uiszczają opłatę w wysokości 50 złotych i muszą się znaleźć na aneksie do zgłoszenia drużyny (formularz jak przy zgłoszeniu drużyny) oraz własnoręcznie go podpisać. Drużynie o powiększonej kadrze nie przysługuje zwiększona pula nagród.

6. Zgłoszenie do rozgrywek jest jednoznaczne z deklaracją przestrzegania regulaminu i przepisów gry o czym świadczy podpis reprezentanta drużyny w imieniu swoim oraz zgłoszonych zawodników.

7. Do udziału w lidze nie można zgłaszać osób będących czynnymi zawodnikami klubów zrzeszonych w PZPN w sezonie 2017/18. Dotyczy to również grających w ligach futsalu i innych rozgrywanych pod egidą PZPN. W przypadku, gdy zawodnik brał udział w rozgrywkach PZPN w sezonie 2017/18, ale zakończył grę w klubie i nie będzie uczestniczył w dalszych rozgrywkach, może zwrócić się do Organizatora z prośbą o warunkowe dopuszczenie do udziału w CLA. Warunkiem uzyskania zgody jest przedstawienie stosownego zaświadczenia z macierzystego klubu sportowego, w którym zawodnik był zgłoszony do rozgrywek w rundzie jesiennej.

8. Jako zawodnik zrzeszony traktowany jest także zrzeszony junior.

9. W lidze mogą grać zawodnicy z ligi futsalu lub innych lig amatorskich, które nie są rozgrywane pod egidą OZPN i PZPN, mogą również grać zawodnicy, którzy grają w drużynach zakładowych oraz amatorskich ligach na boiskach otwartych.

10. Zawodnik zgłoszony do jednej drużyny nie może w trakcie trwania sezonu zasilić innej, nawet jeżeli w pierwszej nie rozegrał ani jednego meczu.

11. Sędzia lub Organizator przed rozpoczęciem, w trakcie, lub po meczu może przeprowadzić weryfikację zawodników. Każdy z zawodników zobowiązany jest posiadać na meczu dokument tożsamości w celu weryfikacji danych osobowych. Jeśli zawodnik nie będzie posiadał takiego dokumentu, a będą wątpliwości, co do jego tożsamości, to nie zostanie dopuszczony do gry, lub, w przypadku jego udziału, mecz może zostać zweryfikowany jako walkower na korzyść drużyny przeciwnej. Z obowiązku posiadania dokumentu tożsamości zwolnieni są zawodnicy, których zdjęcie zostanie umieszczone na stronie internetowej rozgrywek i na jego podstawie będzie można zweryfikować tożsamość zawodnika.

III. System rozgrywek

1. Start rozgrywek zaplanowano na dzień 10 września 2017 r.

2. System rozgrywek zostanie uzależniony od liczby drużyn, które zostaną do nich zgłoszone. Mecze będą rozgrywane zgodnie z terminarzem, który zostanie opublikowany na stronie internetowej po zakończeniu procedury rejestracji drużyn do rozgrywek.

3. Nie można przełożyć meczu z inicjatywy jednej z drużyn. Organizator wychodzi z założenia, że każda drużyna dysponuje wystarczająco szeroką kadrą i przełożenie meczu nie będzie konieczne nawet w przypadku nieobecności kilku zawodników. Niesprzyjające warunki pogodowe również nie powinny być przyczyną odwołania meczów. O ile tylko gra może być kontynuowana, mecz należy rozegrać do końca. Możliwe jest natomiast przełożenie całej kolejki na wniosek kapitanów większości drużyn, lub ze względu na niemożność skorzystania z boiska.

IV. Ustalenia regulaminowe

1. Na boisku może przebywać jednocześnie 7 zawodników jednej drużyny: bramkarz + 6 zawodników z pola.

2. Zespoły grają w jednolitych strojach z numerami zgodnymi z formularzem zgłoszenia do rozgrywek. Zmiany numerów zawodników w stosunku do podanych w zgłoszeniu muszą być obowiązkowo zgłoszone przed rozpoczęciem meczu przez kapitana lub kierownika drużyny do sędziego i organizatora (prowadzącego protokół meczowy). Bramkarz musi grać w stroju odróżniającym się kolorystycznie od strojów pozostałych zawodników. Kapitan drużyny powinien w czasie meczu posiadać opaskę na ręce.

3. Drużyna, która nie dysponuje jednolitymi strojami, może zostać warunkowo dopuszczona do gry przez sędziego, ale warunkiem dopuszczenia do gry każdego zawodnika, który nie posiada jednolitego stroju w stosunku do pozostałych członków drużyny, jest uiszczenie przez niego, płatnej przed rozpoczęciem gry, kary w wysokości 10 złotych. Dodatkowo zawodnik taki jest przed rozpoczęciem gry automatycznie karany żółtą kartką (uznaje się, że wpłacona kara 10 złotych pokrywa już opłatę za żółtą kartkę).

4. Organizator może dopuścić do rozegrania meczu drużynę, która z jakiegoś powodu będzie dysponowała tylko 5 lub 6 zawodnikami, ale drużyna przeciwna dysponująca przed meczem liczniejszym składem zagra według regulaminu (czyli bramkarz + 6 zawodników w polu).

5. Do gry nie zostanie dopuszczony zawodnik będący pod wpływem alkoholu.

6. Jeśli w drużynie zagra nieuprawniony zawodnik (niezgłoszony do rozgrywek, zrzeszony w klubie sportowym lub zawieszony za kartki) drużyna zostanie ukarana walkowerem 3:0. Kara walkowera orzekana będzie również w przypadku, gdy drużyna zalega z zapłatą wpisowego lub kar regulaminowych.

7. Dwa walkowery za złamanie regulaminu mogą być podstawą do wykluczenia drużyny z ligi.

8. Drużynie wykluczonej z rozgrywek nie przysługuje zwrot kosztów.

9. W przypadku wycofania się drużyny z rozgrywek lub jej skreślenia należy:

a) pozostałe do rozegrania mecze zweryfikować jako walkower 3:0 dla przeciwnika, o ile drużyna wycofana z ligi lub skreślona rozegrała co najmniej połowę meczów na danym etapie rozgrywek.

b) anulować jej mecze gdy rozegrała mniej niż wymaganą powyżej liczbę meczów.

c) w rozegranych meczach które zostały zweryfikowane później jako walkowery, kartki i strzelcy bramek drużyn, które nie zostały ukarane, nie są unieważniane.

d) drużynie ukaranej walkowerem unieważnia się tylko zdobyte bramki, kartki pozostają ważne.

e) zweryfikowanie meczu po jego rozegraniu jako walkower nie może spowodować straty dla drużyny niekaranej, jeśli uzyskała większą zdobycz bramkową niż 3, to wszystkie bramki pozostają w jej bilansie (w tej sytuacji możliwe jest wyższe zwycięstwo walkowerem niż 3:0)

10. Jeśli drużyna nie przybędzie na wyznaczony mecz, jest karana walkowerem, a także karą finansową w wysokości 50 zł (na pokrycie kosztów organizacyjnych). Kara musi być uregulowana przed następną kolejką ligową. W przypadku uprzedzenia Organizatora o nieprzybyciu drużyny na mecz na co najmniej 24 godziny przed planowanym rozpoczęciem meczu, kary finansowej nie nalicza się.

11. Jeśli zespół, ze względu na czerwone kartki i inne przypadki, zostanie na boisku z 4 zawodnikami, sędzia zakończy spotkanie, a wynik zostanie zweryfikowany jako walkower. Za taki walkower nie płaci się kary.

12. Drużyna, która w sposób notoryczny lub rażący wykracza poza ustalenia regulaminowe, nie stosuje się do zaleceń sędziego zawodów lub organizatorów lub narusza dobre obyczaje, może zostać w każdym jednostkowym przypadku ukarana odjęciem od jednego do trzech punktów, a w szczególnie drastycznych przypadkach może zostać wykluczona z rozgrywek.

V. Zasady gry

1. Czas trwania spotkań wynosi 2x30 minut ze zmianą połów z maksymalnie 2-minutową przerwą. Podczas gry każdej drużynie przysługuje możliwość wzięcia czasu w wymiarze 30 sekund, jednokrotnie w każdej połowie meczu.

2. Przepis o spalonym nie obowiązuje.

3. Zmiany zawodników w trakcie gry prowadzone są w systemie ”hokejowym”, w wyznaczonych strefach przy linii środkowej. W przypadku kontuzji zawodnik może opuścić boisko w innym miejscu niż wyznaczone, ale wówczas zawodnik wchodzący za niego na boisko musi uzyskać na to zgodę sędziego. Za dokonanie zmiany w innym miejscu niż wyznaczone lub w sposób niedozwolony, zawodnik wchodzący na boisko zostanie ukarany żółtą kartką.

4. Przy wykonywaniu stałych fragmentów gry, przeciwnika obowiązuje zachowanie odległości 5 metrów.

5. Jeśli piłka opuści teren boiska, to po piłkę biegnie zawodnik rezerwowy drużyny lub osoba "z ramienia" tej drużyny która ją wybiła. Jeśli żaden zawodnik nie będzie chętny pójść po piłkę, to kapitan drużyny zostanie ukarany żółtą kartką.

6. Po wyjściu piłki za linię bramkową, bramkarz wznawia grę w dowolny sposób (ręką lub wybiciem piłki z pola bramkowego), nie może jednak grać na czas, ma na wznowienie gry 5 sekund. Po jego zagraniu piłka musi opuścić pole karne.

7. Wznowienie ze środka boiska musi być zagraniem piłki w dowolnym kierunku. Może być to strzał bezpośrednio na bramkę przeciwnika.

8. Po zdobyciu bramki, wznowienie gry przez drużynę przeciwną następuje ze środka boiska.

9. Gra z autu wznawiana jest nogą. Czas na to wynosi 5 sekund.

10. Wznowienie z autu nie może być strzałem bezpośrednim. Jeśli padnie bramka z autu, a nikt nie dotknie piłki, bramka nie będzie uznana.

11. Atak wślizgiem na zawodnika prowadzącego piłkę jest niedozwolony.

12. Wślizgami można ratować wychodząca piłkę oraz wchodzić bez zagrożenia dla przeciwnika.

VI. Sędziowanie

1. Mecze Czeladzkiej Ligi Amatorów sędziują osoby wskazane przez Organizatora i legitymujące się odpowiednimi uprawnieniami. W wyjątkowych przypadkach Organizator może powierzyć sędziowanie meczu osobie nie posiadającej licencji sędziego.

2. W przypadku nieprzybycia wyznaczonego sędziego na zawody, sędziowanie powierza się osobie neutralnej wybranej przez Kapitanów i Organizatora.

3. Decyzje sędziego są niepodważalne, za komentowanie orzeczeń sędziego, ubliżanie arbitrowi zawodów zawodnik może być ukarany karą w postaci: żółtej lub czerwonej kartki, natomiast w ekstremalnych przypadkach może zostać usunięty z rozgrywek ligowych bez prawa uczestnictwa w dalszych etapach ligi.

VII. Kartki i kary dyscyplinarne

1. Dwie żółte kartki, a w konsekwencji czerwona lub bezpośrednio czerwona powoduje, że zawodnik opuszcza boisko i drużyna gra w osłabieniu do końca meczu.

2. Dodatkowe kary za kartki: za żółtą kartkę obowiązuje kara finansowa w wysokości 5 zł, za czerwoną 10 zł. Pieniądze za kartki trzeba uregulować po zakończeniu meczu lub przed rozpoczęciem kolejnego spotkania. Zawodnik, który nie ureguluje opłaty za kartki jest traktowany jako nieuprawniony do gry.

3. Po otrzymaniu trzech żółtych kartek w rozgrywkach, zawodnik nie ma prawa wystąpić w kolejnym spotkaniu (kara 1 meczu). Po otrzymaniu pięciu żółtych kartek zawodnik nie ma prawa wystąpić w co najmniej dwóch kolejnych meczach (w szczególnych przypadkach Organizator może odsunąć zawodnika od gry na więcej spotkań).

4. Przy dwóch żółtych kartkach w jednym meczu (w konsekwencji czerwonej) - zawodnik może grać w następnej kolejce (zdarzenie takie traktuje się jak otrzymanie dwóch żółtych kartek w kolejnych meczach, a nie jak otrzymanie kartki czerwonej), chyba, że któraś z otrzymanych żółtych kartek jest już jego trzecią (lub piątą), wtedy zastosowanie ma punkt VII.3 regulaminu.

5. Zawodnik, który otrzymał bezpośrednio czerwona kartkę automatycznie odsunięty zostaje od gry w kolejnym ligowym spotkaniu (1 mecz). W szczególnych przypadkach (np kolejnej czerwonej kartki w rozgrywkach) organizatorzy CLA mogą odsunąć zawodnika na więcej niż jedno spotkanie, aż do dyskwalifikacji do końca sezonu. W szczególności dotyczy to zachowań agresywnych i wulgarnych w stosunku do sędziego, kibiców lub innych zawodników.

6. Gdy bramkarz dostanie czerwoną kartkę, jego miejsce może zająć inny zawodnik wyznaczony przez kapitana drużyny, ale drużyna kontynuuje grę w osłabieniu (rezerwowy bramkarz zmienia na placu gry innego, niekaranego czerwoną kartką zawodnika).

7. Każda drużyna jest zobowiązana do prowadzenia we własnym zakresie rejestru żółtych i czerwonych kartek oraz do dopilnowania aby zawodnik nieuprawniony nie wziął udziału w meczu pod rygorem przegranej w meczu w wyniku nałożonego walkowera.

8. Szczególnie niesportowe zachowanie zawodnika może skutkować jego bezwzględną dyskwalifikacją oraz nałożeniem na drużynę, kary odjęcia od 1 do 3 punktów i/lub kary finansowej w wysokości do 100 złotych. W przypadku kolejnych incydentów z udziałem zawodników tej samej drużyny kara może zostać zwiększona dwukrotnie, a w szczególnie rażących przypadkach drużynie lub zawodnikom grozi dożywotnie usunięcie z ligi.

VIII. Kibice

1. Drużyny biorące udział w rozgrywkach biorą odpowiedzialność za zachowanie własnych kibiców i innych osób towarzyszących drużynie.

2. Wszelkie oprawy meczowe i inne działania grup kibiców muszą być konsultowane z obecnymi na meczu przedstawicielami Organizatora. Zalecenia Organizatora muszą być ściśle przestrzegane, a wszelka niesubordynacja skutkować będzie karami nałożonymi na drużynę, której kibice zachowają się nieodpowiednio.

3. Całkowicie zabronione jest używanie petard hukowych i innych podobnych środków.

4. Za niewłaściwe zachowanie drużyna może być ukarana odjęciem od jednego do trzech punktów i/lub karą finansową do 100 złotych. W przypadku ponownego incydentu z udziałem kibiców tej samej drużyny, wymiar kary może zostać zwiększony dwukrotnie, a w szczególnie rażących przypadkach drużynie grozi usunięcie z ligi oraz zawieszenie na kolejny sezon rozgrywkowy.

IX. Klasyfikacja zespołów

1. Kolejność zespołów w tabeli ustala się według zdobytych punktów oraz strzelonych i straconych bramek.

2. Za każde zwycięstwo przyznaje się drużynie 3 pkt, za remis 1 pkt, za przegraną 0.

3. O kolejności drużyn w klasyfikacji końcowej w przypadku uzyskania takiej samej ilości punktów decydują kolejno:

- korzystny bilans meczów bezpośrednich między zainteresowanymi drużynami (zdobyte punkty, a w przypadku równej ich liczby różnica bramek)

- korzystniejsza różnica bramek w całych rozgrywkach,

- korzystniejszy stosunek bramek w całych rozgrywkach,

- większa ilość strzelonych bramek w całych rozgrywkach,

- punktacja fair-play,

- w ostateczności konkurs rzutów karnych między zainteresowanymi.

X. Klasyfikacja fair-play

W klasyfikacji fair-play przyznaje się punkty karne za następujące przewinienia:

50 - za nieprzybycie drużyny na zawody, nieprzystąpienie do gry lub niedopuszczenie drużyny do meczu z powodów regulaminowych (w przypadku uprzedzenia Organizatora o nieprzybyciu drużyny na mecz na co najmniej 24 godziny przed planowanym rozpoczęciem meczu, kary nie nalicza się)

50 - za grę w barwach drużyny zawodników nieuprawnionych (niezgłoszonych do rozgrywek, zawieszonych za kartki itp)

30 - za opóźnioną wpłatę wpisowego

30 - za niedotrzymanie terminu dostarczenia formularza zgłoszenia drużyny

30 - za dostarczenie formularza z brakami lub wypełnionego w sposób mało czytelny

25 - za każdą czerwoną kartkę

10 - za każdą żółtą kartkę

10 - za brak jednolitych strojów sportowych (niezależnie od kar za żółte kartki przyznane z tego samego powodu)

5 - za nieuregulowanie kary finansowej za żółtą (lub czerwoną) kartkę przed rozpoczęciem kolejnego meczu

5 - za niedopełnienie przez kapitana obowiązku podania składu przed meczem

5 - za niedopełnienie przez kapitana obowiązku poinformowania o zmianach w numeracji zawodników biorących udział w grze

5 - za brak podpisu kapitana na protokole meczowym

Ponadto Organizator może nałożyć karę w wysokości od 1 do 50 punktów za szczególnie niesportowe zachowanie się zawodników lub kibiców danej drużyny, a także za brak porządku na obiekcie sportowym (np nieposprzątanie po sobie śmieci i butelek po napojach).

XI. Postanowienia końcowe

1. Zawodnicy uczestniczący w lidze ubezpieczają się we własnym zakresie.

2. Organizator nie ponosi odpowiedzialności prawnej za wypadki oraz za skutki wypadków i kontuzji przed, po i w czasie gry. Organizator nie ponosi odpowiedzialności za udział w lidze osób chorych, a także rzeczy pozostawione na obiektach.

3. Za usterki stwierdzone na obiektach odpowiedzialność ponoszą drużyny.

4. O wszystkich innych sprawach związanych z przeprowadzeniem rozgrywek ligowych, a nie ujętych w niniejszym regulaminie decyduje Organizator. Protesty, odwołania i spory powstałe pomiędzy drużynami lub zawodnikami zgłoszonymi do rozgrywek będą rozstrzygane przez Organizatora.

5. Po zakończonych spotkaniach drużyny uczestniczące w danym spotkaniu zobowiązane są do uprzątnięcia po sobie wszelkiego rodzaju śmieci oraz zanieczyszczeń i umieszczenia ich w specjalnie przygotowanych do tego celu pojemnikach lub workach znajdujących się na terenie kompleksu sportowego "orlik".

6. Na sztucznych nawierzchniach obowiązuje zakaz gry w obuwiu z metalowymi korkami wkrętami – ze względu na nawierzchnie oraz bezpieczeństwo współzawodników. Zawodnik z takim obuwiem nie zostanie dopuszczony do rozegrania meczu.


 

do góry więcej wersja klasyczna
Wiadomości (utwórz nową)
Brak nieprzeczytanych wiadomości